Er du vores nye Kommunikationskoordinator

Om Copenhagen Pride

Copenhagen Pride er en frivilligdrevet organisation, der arrangerer events med fokus på LGBTI+-menneskerettigheder, politik, social inklusion, kultur, performance og ytrings- og forsamlingsfrihed. Vi er en del af en global bevægelse med mere end 2.000 Pride-organisationer verden over. 

Vores mest kendte events er Copenhagen Pride-ugen i august og Winter Pride i februar, men vi arrangerer events hele året rundt. Vi nærmer os vores 30-års jubilæum i 2026, og i dag er vi kendt over hele verden for vores arrangementer, herunder WorldPride i 2021. Vi er stolte af at levere en begivenhed, som magasinet Forbes beskrev som “ikonisk”.

Vores team

Det er vores lille sekretariatsteams opgave at levere i henhold til den strategi, som Copenhagen Prides bestyrelse har fastlagt, og at støtte vores team af, som alle er frivillige. Teamet består af sekretariatschefen, event- og produktionslederen, produktionskoordinatoren, event- og kommunikationspraktikanten og vores partnerskabsspecialister.

Vi arbejder fra Copenhagen Prides kontor i Farvergade, som ofte er en bikube af aktivitet hele året rundt. Vi er en venlig, afslappet arbejdsplads med en god kaffemaskine og et drive og en vilje til at få tingene gjort.

Om kommunikationskoordinatoren

Bestyrelsen aftaler sammen med vores bureaupartner og sekretariatschef vores kommunikationsstrategi og arbejdsplan, og kommunikationskoordinatoren er ansvarlig for udførelsen af disse planer.

Som frontlinjen i vores kommunikation og ofte det første kontaktpunkt for medierne og offentligheden, har kommunikationskoordinatoren en nøglerolle i Copenhagen Pride året rundt. Det er en meget presset rolle, som til tider er uforudsigelig og ofte krævende, men som er ekstremt givende.

Jobbeskrivelse

Kommunikationskoordinatorens opgaver ligger inden for fire hovedområder: medierelationer, sociale medier, hjemmeside og live-kommunikation af events. Opgaverne er som følger:

  1. I samarbejde med vores bureaupartner HAVE Kommunikation vil du være frontlinjen i den daglige styring af vores reaktive medierelationer. Det omfatter at tage imod opkald og e-mails fra journalister, forhandle om adgang og skrive pressemeddelelser og briefinger.
  2. Du vil også være ansvarlig for vores proaktive medierelationer, hvor du pitcher historier til print, online, radio og tv, også i samarbejde med HAVE Kommunikation.
  3. Du vil jævnligt blive bedt om at skrive korte og lange artikler til udgivelse på dansk og engelsk, ofte på vegne af organisationen eller en kollega.
  4. Planlæg og skemalægge indlæg på alle Copenhagen Prides sociale mediekanaler i henhold til indholdsplanen.
  5. Svar på kommentarer og beskeder rettidigt.
  6. Administrere indhold på Copenhagen Prides hjemmeside, herunder tilføje nyt indhold og redigere eksisterende indhold.
  7. Under Copenhagen Pride-arrangementer – hovedsageligt Winter Pride i februar og Pride i august, men også andre arrangementer i løbet af året – leder og styrer du al Copenhagen Pride-kommunikation.
  8. Du skal styre vores betalte og frivillige fotografer og videografer og vores mediebibliotek på Canto.
  9. Hjælpe med at rekruttere, træne og lede frivillige til at støtte kommunikationsaktiviteter, især i vores event-liveperioder.

Personspecifikation

Vigtigt

  1. Erfaring med håndtering af medierelationer, herunder besvarelse af journalistforespørgsler, pitching af historier og ideer samt krisekommunikation.
  2. Erfaring med at skrive pressemeddelelser, replikker, briefingnoter og taler
  3. Erfaring med at administrere flere konti på sociale medier for en professionel organisation, herunder planlægning af opslag, svar på beskeder og strategi for kanalvækst og minimering af nedslidning.
  4. Erfaring med at skrive tekster til web, publikationer og redaktionelt arbejde og med korrekturlæsning
  5. Erfaring med redigering af hjemmesider, helst i WordPress
  6. Forståelse for virksomhedskommunikation, beslutningsprocesser, ansvarlighed og ansvar.
  7. Flydende dansk og minimum professionelt niveau i skriftlig og mundtlig engelsk

 Ønskeligt

  1. Forståelse af LGBTI+-samfundet og menneskerettigheder
  2. Erfaring med live events, herunder event management
  3. Erfaring med at arbejde med kommercielle partnere og NGO’er
  4. Udvikling og implementering af kommunikationsstrategier og arbejdsplaner
  5. Erfaring med at arbejde med en bestyrelse
  6. Software til grafisk design, herunder InDesign og/eller Canva
  7. Arbejde med frivillige, herunder ledelse af frivillige
  8. Samarbejde med eksterne entreprenører, herunder kontraktstyring
  9. Kørekort

 Ansøgere skal allerede have ret til at bo og arbejde i Danmark. Ansøgere skal kunne tiltræde stillingen senest den 1. juli 2024 (og helst i løbet af juni). I henhold til Copenhagen Prides ansættelsesvilkår kan der ikke afholdes ferie i uge 7-8 og 27-34 inklusive.

Sådan ansøger du

Send dit CV med et følgebrev, der forklarer, hvorfor du gerne vil være Copenhagen Prides kommunikationskoordinator, til vores sekretariatschef, Steve Taylor, senest kl. 17.00 torsdag den 2. maj 2024. Angiv venligst dine lønforventninger og den dato, hvor du er klar til at tiltræde stillingen, hvis du bliver ansat.

E-mail [email protected].

Uformelle spørgsmål om stillingen kan også sendes til denne e-mailadresse.

De første samtaler forventes at blive afholdt torsdag den 9. maj 2024.

Modtag de seneste nyheder

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få organisatoriske nyheder fra Copenhagen Pride en gang om måneden